Gode parkeringsopplevelser gir bedre hotellopplevelser hos Scandic Solsiden

Scandic Solsiden ligger midt i smørøyet på Solsiden i fantastiske Trondheim. Hotellet har 155 rom med shoppingsenter, restauranter og uteliv rett utenfor døren. Scandic Solsiden har en stor parkeringsgarasje, og valgte Parkly som ny leverandør av parkeringssystem.

Tidligere løsning skapte trøbbel 

Parkeringsgarasjen til Scandic Solsiden er tilknyttet til både hotellet og nærmeste kjøpesenter. De har derfor laget til et eget lukket areal rett under hotellet hvor deres gjester kan parkere til rabattert pris. Det tidligere parkeringssystemet gjorde at gjester til tider ble dobbeltbelastet for parkeringen - først ved innkjøring til parkeringshuset og så ved innkjøring til det avlukkede arealet for hotellgjestene. I tillegg kunne gjestene velge å betale for parkeringen hos Scandic Solsiden, noe som medførte ekstra arbeid for hotellet. Parkeringsplasseieren hadde også lite muligheter for å hente ut data og innsikt fra anlegget.

Dette var utfordringene som førte dem ut på leting etter en ny leverandør av parkeringssystem.

Vi elsker det nye systemet. Mye mindre jobb for oss og en bedre parkeringsopplevelse for  kundene våre! - Merete Imbsen, General Manager ved Scandic Solsiden.

Gode parkeringsopplevelser med Parkly

Anlegget ved Scandic Solsiden har en tydelig innkjørsel og utkjørsel hvor våre kamera leser alle skilt som kjører inn og ut. Parkeringskundene kan selv velge betalingsmetode, og kan parkere trygt uten frykt for bot eller krøll.

Parkly gir parkeringsplasseier god oversikt over kapasitet i de ulike anleggene. Plattformen gjør det enkelt å administrere både faste plasser og de som kun parkererer i korte perioder. Parkeringsplasseier kan gjennom Parkly-plattformen bestemme selv hvilke priser som skal gjelde. Prisene legges inn i systemet og parkeringskundene blir trukket eller får faktura på akkurat det de skal.

Nå som alt går gjennom Parkly forteller Scandic Solsiden at de slipper å bruke tid på å administrere og løse parkeringsutfordringer. Å skrive ut lapper som kundene kan legge i bilruten i hotellresepsjonen er helt klart historie. Nå kan de fokusere tiden sin på det de skal; Å skape gode hotellopplevelser for sine gjester.