Kundeservice

For raskest mulig svar kan du sende oss en e-post til support@parkly.no eller ringe oss på telefon 70 30 99 88. Vi har åpent på telefon alle hverdager fra 08:00 til 16:00. Dersom du sender oss en e-post er det fint om du legger ved skiltnummer på kjøretøyet, eller fakturanummer.

Ofte stilte spørsmål

Hvordan kontakter jeg kundeservice?

Du kan sende en e-post til support@parkly.no eller ringe oss på telefon 70 30 99 88.
En av oss vil hjelpe deg med det du måtte lure på. 
Vi har åpent på telefon alle hverdager fra 08:00 til 16:00. Lørdag og søndag har vi stengt på telefon. 

Dersom du sender oss en e-post er det fint om du tar med skiltnummer på kjøretøyet, eller fakturanummer. 

Jeg ønsker å inngå samarbeid med Parkly

Så spennende at du ønsker å samarbeide med oss. Ta kontakt på e-post salg@parkly.no, så tar vi dialogen videre der. Her kan du lese mer om hva vi kan levere til din parkeringsplass og hvordan det fungerer.

Hvordan kan jeg betale for parkering?

Du kan betale for parkering med Parkly-appen, med EasyPark-appen eller på app.parkly.no. På app.parkly.no kan du betale parkeringer manuelt innen 48 timer etter utkjøring, uten å registrere bruker. Om parkeringen ikke er betalt innen 48 timer, blir det automatisk sendt en faktura til eier av kjøretøyet. 

Jeg har årskort/månedskort, men mottar faktura. Hvorfor?

Vennligst sjekk at du har en aktiv parkeringstillatelse på Parkly-kontoen din. Dette finner du under "Tillatelser". Om det ikke ligger noe der, så må du trykke på invitasjonslenken du mottok når du fikk tildelt plassen. 

Du må også sjekke at bilen du har mottatt faktura på er registrert på Parkly-kontoen din under "Kjøretøy". 

Jeg ønsker at betalingen skal gå automatisk. Hva gjør jeg?

For å sette opp automatisk betaling må du først registrere en bruker på app.parkly.no eller i Parkly-appen. Deretter legger du inn skiltnummeret på kjøretøyene du eier. Du må deretter legge til et betalingskort, og knytte dette mot kjøretøyene dine. Til slutt må du godkjenne automatisk betaling.

For å knytte kortet til bil for automatisk betaling må du gjøre følgende (på hver bil):

- Gå til kjøretøy
- Klikk “Endre” ved siden av kjøretøyet
- Velg betalingskortet fra nedtrekksmenyen
- Huk av og godkjenn automatisk betaling
- Trykk “Lagre endringer”

Dersom betalingskortet ditt er utløpt må du utføre denne prosessen på nytt når du legger til et nytt betalingskort. 

Jeg ønsker å betale, men finner ikke parkeringen min?

Parkeringen vil bli synlig for betaling noen minutter etter at du har kjørt ut fra parkeringsplassen. Søk med skiltnummeret ditt i appen eller på app.parkly.no. Du har 48 timer på å betale parkeringen. Dersom du ikke finner parkeringen din har den mest sannsynlig blitt automatisk betalt gjennom Easypark. Sjekk da Easypark-appen din. 

Hvordan kan jeg kjøpe sesongkort/månedskort parkering?

Flere av våre parkeringsområder tilbyr kjøp av sesongkort, årskort eller månedskort for parkering.
Sesongbaserte kort er ofte tilgjengelig eksempelvis på skisentre og aktivitetsparker.

Som privatperson kan du gjennom nettsiden og appen vår kjøpe parkering, og selv administrere hvilke biler som skal ha tilgang til parkeringen.

Det kreves registrering av Parkly-bruker for å kunne gjennomføre kjøp av forhåndsbetalt parkering.
NB! Husk å registrere bilene du skal benytte under "Kjøretøy" inne på Parkly-brukeren 

Under «Parkeringstillatelser» inne på din Parkly-bruker vil du se hvilke parkeringsområder som tilbyr forhåndsbetalt parkering.

Betaling for månedskort trekkes automatisk fra ditt bankkort den 01. i hver måned. 

Her finner du en veiledning for hvordan dette gjøres: Hvordan kjøpe sesongkort parkering

Hvordan avslutter jeg månedsabonnement?

1. Logg inn på din Parkly-konto
2. Trykk på "Parkeringstillatelser"
3. Trykk deretter på tillatelsen som ligger der
4. Trykk på "Avslutt kjøp"
5. Avtalen vil nå bli avsluttet. Det er oppsigelsestid på avtalen, så den vil løpe ut perioden som er avtalt. Du vil se sluttdato for parkeringstillatelsen når du oppdaterer siden/appen. 

Klikk her for å laste ned veiledning for hvordan månedskortet avsluttes: Hvordan avslutte månedskort

Jeg har leiebil og har glemt å betale parkeringen innen 48 timer. Hva gjør jeg?

Ta kontakt med utleieselskapet. Enten trekker de deg for parkeringsgebyret, eller så kan du betale parkeringen via de. Om du leaser/leier bil, er det lurt å betale parkeringen på nett innen 48 timer etter utkjøring for å unngå ekstra gebyrer fra utleieselskapet.

Hvor kan jeg laste ned Parkly-appen?

Parkly-appen kan du laste ned i Google Play Store og Apple App Store.

Hva skjer hvis jeg ikke betaler innen 48 timer?

Om du ikke har betalt parkeringen innen 48 timer vil det bli sendt ut en faktura til eier av bilen, inkludert fakturagebyr kr 49,-. 

Jeg har betalt for parkeringen to ganger

Ta kontakt med oss. Om du har dobbeltbetalt vil beløpet du har til gode bli tilbakebetalt til kontoen din eller godskrevet eventuelle andre utestående fakturaer. Det tar inntil 4 virkedager før beløpet er tilbake på kontoen din.

Kan jeg betale med EasyPark-appen?

Ja, du kan betale med EasyPark-appen på de fleste av våre parkeringsplasser. Det er viktig at du aktiverer kameraparkering i EasyPark-appen før du kjører inn på parkeringsplassen. Ved betaling med EasyPark tilkommer det et gebyr på 15%. 

Jeg har fast parkeringsplass, hvor administrerer jeg det?

Logg deg inn på app.parkly.no eller i Parkly-appen. Der ser du hvilke parkeringsplasser du har registrert fast plass på. Der kan du administrere dine kjøretøy som tilhører disse plassene.

Jeg mener at fakturaen er feil, hva gjør jeg?

Om du bestrider fakturaen du har mottatt er det fint om du kontakter oss. Vi vil da se nærmere på saken. Send oss gjerne fakturanummeret og hvilken parkeringsplass det gjelder.

Får jeg bot hvis jeg ikke betaler for parkeringen?

Nei – vi gir aldri bøter på våre parkeringsplasser – men du vil motta faktura inkludert et administrasjonsgebyr dersom parkering ikke er betalt innen 48 timer etter utkjøring.

Jeg har mottatt faktura for parkering, men eier ikke kjøretøyet lengre. Hva gjør jeg?

Ta kontakt med oss via e-post eller telefon, så sletter vi kravet og sender det til korrekt eier av kjøretøyet.

Kameraparkering i EasyPark-appen er ikke stoppet.

Ta kontakt med oss, så får vi ordnet dette.

Hvor har Parkly sine parkeringsplasser?

Her kan du se våre parkeringsplasser: Parkeringsplasser

Hvordan registrerer jeg bruker hos Parkly?

Se brukerveiledning for registrering av bruker ved å klikke her

Hvordan registrerer jeg skiltnummer og betalingskort i appen?

Se brukerveiledning for registrering av skiltnummer og betalingskort ved å klikke her

Kan jeg betale for parkeringer med kontanter?

Vi tilbyr kontantbetaling på flere av våre parkeringsanlegg. På de parkeringsanleggene der vi ikke tilbyr kontant betaling på stedet, kan parkeringen betales kontant til vårt forretningssted. Ta kontakt så hjelper vi deg med dette.