Kontrakts-parkerings

Her finner du svar på spørsmål knyttet til avtale- og kontraktsparkering. Finner du ikke svaret her, kan du også lete på kundeservice-siden vår.

1. Last ned Parkly-appen fra App Store or Google Play.

2. Logg inn eller opprett ny bruker.

3. Registrer kjøretøy og betalingskort

4. Gå til 'Profil' → 'Avtaler' → 'Jeg har en kode' og skriv inn koden du mottok på SMS. Du må lese og godkjenne vilkår før du kan aktivere avtalen.

Sørg for at du har en aktiv parkeringstillatelse i Parkly-appen din. Dette finner du under "Tillatelser". Hvis det ikke vises noe der, må du registrere koden du mottok via SMS da du ble tildelt parkeringsplass.

I tillegg må du forsikre deg om at bilen som fakturaen gjelder, er registrert på Parkly-kontoen din under "Kjøretøy".

I Parkly-appen kan du se en oversikt over ledige plasser innen din kvote. Du vil også motta et pushvarsel hvis du parkerer utenfor kvoten. Husk å aktivere notifikasjoner i appen.

Hvis du parkerer utenfor kvoten og en plass blir frigjort, vil du automatisk bli flyttet til en ledig plass innen kvoten, og du vil få et nytt varsel om dette.

Full avtalekvote: Hvis kvoten til din bedrift er full og du velger å kjøre inn, vil du bli belastet med korttidstakst. Hvis andre biler kjører ut, og det blir plass i kvoten, vil korttidstaksten avsluttes, og du vil automatisk gå inn under kvoten. Du kan sjekke kapasiteten knyttet til avtalen din under "Dine avtaler" på forsiden av Parkly-appen.

Overforbruk: Hvis du overskrider antallet avtaler du har blitt tildelt, vil du bli belastet med korttidsparkering. Dette kalles overforbruk. Eksempel: Hvis du har én tildelt avtale, men to av dine registrerte biler parkerer samtidig, vil den første bilen bruke avtalen, mens den andre bilen vil bli belastet med korttidsparkering etter gjeldende takster.

Manglende gyldig parkeringstillatelse: Det kan også skyldes at den aktuelle bilen ikke har en gyldig parkeringstillatelse.

Som administrator for din bedrift får du tilgang til Parkly Portalen som administrer avtaler for din bedrift.

Du skal ha mottatt en egen e-post fra Parkly med en aktiveringslenke. Bruk denne lenken for å logge inn med din eksisterende bruker, eller for å opprette en ny.

Hvis du ikke har mottatt e-posten, vennligst kontakt oss på kundeservice@parkly.no eller telefon: +47 70 30 98 05.

Du kan logge inn på vår bedriftsportal via portal.parkly.no/home.