Fornøyelsesparken Bø Sommarland er Skandinavias største vannpark og en av Norges største turistattraksjoner for store og små. For å skape mest mulig sommerglede for de rundt 200 000 gjestene som strømmer til hver sommer, må fornøyelsesparken være fremtidsrettet og benytte seg av smarte løsninger.
Bø Sommarland har kunden i fokus og alle beslutninger blir tatt med tanke på at kunden skal ha en positiv opplevelse fra de kjører inn på parkeringsplassen til de forlater den. Det er mer enn 1000 biler som parkerer hos oss per dag, og de fleste skal inn og ut av parkeringen på omtrent samme tid. Det gjør at vi må velge en smart løsning som sikrer at vi unngår lange køer, forteller Rene Langeveld Sas i Bø Sommarland. Et besøk hos oss skal være en god opplevelse fra start til slutt og vi er avhengig av at kunder vil komme tilbake og anbefale oss videre.
I forkant av samarbeidet opplevde Bø Sommarland enn del utfordringer, spesielt når det gjaldt utkjøring på slutten av dagen. Da Parkly tok kontakt med oss var vi derfor allerede i en fase hvor vi vurderte kamerateknologi, men vi hadde ikke funnet riktig samarbeidspartner. Etter første møte med Ola Engvik, CEO i Parkly, så vi at deres løsning svarte på flere av våre utfordringer. Det er spesielt viktig for oss at vi ved hjelp av Parkly sin kamerabaserte teknologi, får en fri flyt og god oversikt over anlegget.
Bø Sommarland opplever en positiv effekt etter at flere av de manuelle og tidskrevende operasjonene er blitt automatisert og forenklet. Parkens kunder kan nå selv velge hvordan de vil betale for parkeringen, som styrker kundens opplevelse og forhindrer kaos på travle dager.
«Hos oss ankommer og drar majoriteten av de besøkende innenfor det samme korte tidsintervallet. Ved at besøkende kan velge hvilken betaling de ønsker frigjør vi deres tid og forenkler logistikken for å komme seg ut av parken”, sier Rene Langeveld Sas i Bø Sommarland. “Vi opplever at samarbeidet med Parkly har både effektivisert prosessene og gitt en mer sømløs opplevelse ved tømming av park. Vi ser en signifikant reduksjon av kødannelse mot slutten av dagen!».
Systemet har vist seg å være meget driftssikkert og stabilt, noe som er viktig for oss i høysesongen. – Rene Langeveld Sas, Bø Sommarland
En av grunnene til at Bø Sommarland valgte Parkly, var en enkel og oversiktlig portal hvor de selv sitter med kontrollen. “Vi er opptatt av at det skal være enkelt for eier å håndtere parkering samtidig som kontrollen ligger hos de, ikke oss”, sier Ola Engvik. Mye tid spares ved at kunden selv kan betjene support, som for eksempel tilbakebetaling og kreditering. I stedet for lange prosesser kan kunden selv utføre dette ved hjelp av et par tastetrykk i vår integrerte løsning.
At Parkly har skybaserte løsninger forenkler også implementering og vedlikehold, hvor portalen er tilgjengelig via nettleser og at oppdateringene skjer automatisk ved kontinuerlig innsending og oppdatering av data. Bø Sommarland har derfor til enhver tid oversikt over antall parkeringer, omsetning og mindre henvendelser i forhold til kundeservice.
Parkly gir også Bø Sommarland økt oversikt og fleksibilitet i budsjettering, ettersom de kun trenger å forholde seg til en fast månedspris på software, som inkluderer både lisenser og utstyr. Det betyr altså at daglig leder kun trenger å forholde seg til et bilag per måned, som skal sendes til regnskapsfører!